#

НУЖДАЯ ЛИ СЕ ОТ ПОВЕЧЕ МАГНЕЗИЙ? 13 ПРИЗНАКА, КОИТО ДА СЛЕДИМ.

Магнезият е един от най-важните минерали в организма. Той участва в над 300 биохимични реакции и е от съществено значение за здравето на клетките, мускулите и нервите. Освен това помага за регулирането на калция, калия и натрия. Липсата на магнезий е често срещана и може да доведе до различни заболявания. Но защо е толкова трудно да си набавим необходимата дневна доза магнезий? Причините са различни. Според експерти по физиология, нивата на минералите в нашата храна са намалели драстично в продължение на много години, поради индустриалното земеделие. В САЩ например хранителното съдържание на ябълките е намаляло с 82% през 80-годишния период между 1914 и 1992 г., Друга причина за недостига на магнезий, е фактът, че хората са променили начина си на хранене през годините. Днес рядко се консумират храни като боб, семена, риба, ядки и зелени зеленчуци, всички отлични източници на магнезий. Затова и много хора страдат от магнезиев дефицит, без дори да го осъзнават. Според някои приблизителни статистики около 80% от хората имат недостиг на така важния минерал.
13 признака, по които може да познаете, че имате липса на магнезий:
1.Чести мускулни крампи
Това може би е предупреждение от вашият оранизъм, че е необходимо да си набавяте достатъчно магнезий. В такъв случай приемайте магнезий преди лягане. Освен че ще подобри състоянието на мускулите Ви, но и ще ви осигури пълноценен сън.
2. Астма
Проучванията показват, че дишането може да се подобри значително, когато нивата на магнезий в кръвта се повишат.
3. Изтръпване на различни части на тялото
Изтръпването обикновено се описва като боцкащо неприятно усещане. Това също може да бъде знак, че тялото Ви се нуждае от повече магнезий.
4. Мигрена
Хората, страдащи от мигрена често показват липса на магнезий. Според проучвания, допълнителният прием на магнезий, може да противодейства на гаденето, повръщането и чувствителността към светлина и звук при хора страдащи от мигрена.
5. Запек
Магнезият е необходим и за нормалното функциониране на храносмилателната система.
6. Аритмия
Неравномерният сърдечен ритъм може да бъде причинен от недостига на магнезий. Редовният прием на минерала защитава кръвоносните съдове и се бори с аритмията
7. Депресия
Магнезият играе важна роля за функционирането на мозъка и настроението. Някои експерти смятат, че ниските нива на магнезий в храната могат да са причина за многото случаи на депресия и психични заболявания. Американско изследване от 2015 г. на над 8 800 души показва, че тези, които са на възраст под 65 години и имат по-нисък прием на магнезий, са с 22% по-голяма вероятност да страдат от депресия.
8. Проблеми със съня
Заспивате трудно и се будите често? Това може би е признак за липса на магнезий. Един от начините да постигнете пълноценен сън е да увеличите неговия ежедневен прием.
9. Честа нужда за хапване на шоколад и сладки храни
Ако тялото ви наистина се нуждае от магнезий, това лесно може да се обърка с желание за шоколад, бонбони или други сладки храни. Поддържайте редовен прием на магнезий чрез сурови ядки, семена и плодове и значително ще ограничите приема на сладко.
10. Високо кръвно налягане
Хипертонията е основен проблем на обществото в днешно време. Магнезият обаче действа като естествен блокер на калциевите канали, като по този начин се бори с високото кръвно.
11. Болки в ставите
Много хора изпитват болезнена болка в ставите. Увеличаването на приема на магнезий често води до значително облекчаване на тази болка.
12. Хронична умора
Магнезият обикновено се препоръчва за хора, които страдат от хронична умора. Бразилско проучване показа, че допълнителният прием на магнезий може не само да увеличи издръжливостта на спортистите, но и да подобри състоянието на възрастните хора, страдащи от хронични заболявания.
13. Калциев дефицит
Недостигът на магнезий може също да доведе до дефицит на калций, тъй като тялото се нуждае от магнезий, за да абсорбира калций.
Как да увеличим приема си на магнезий? Единият начин е чрез прием на магнезиеви добавки. Продаваните добавки с магнезий идват в няколко различни форми (магнезиев хлорид, магнезиев цитрат, магнезиев сулфат, магнезиев оксид и др.) Препоръчителният дневен прием е около 280 милиграма за жените и 350 милиграма за мъжете. Не забравяйте да се консултирате с Вашия лекар или фармацевт преди да използвате хранителни добавки! Другият начин да се справим с магнезиевият дефицит е прием на повече храни богати на магнезий. Такива са:
какао: в 100 гр чист тъмен шоколад има почти 500 милиграма магнезий
зеленчуци: патладжан, маруля, спанак
плодове: банани, кайсии, авокадо, праскови, сливи
ядки: бадеми, кашу, орехи
бобови растения: фасул и леща
кафяв ориз, просо, овес, картофи, тиква
Магнезият е един от най-важните минерали за нашия организъм, затова е важно да си набавяме достатъчно от него, било то чрез прием на определени храни, или чрез хранителни добавки.

Запишете се за нашия бюлетин